lunes, 6 de febrero de 2012

Arquitectes i Enginyers de Cerdanyola es reuneixen per debatre sobre el túnel d'Horta

El passat dia 1 de Juliol de 2011 l’Associació d’Arquitectes de Cerdanyola es va reunir amb un grup d’Enginyers de la ciutat. La reunió es va emmarcar en el procés de debat per definir i aportar idees, conceptes i criteris pel futur de la ciutat de Cerdanyola i va servir per debatre el futur túnel d’Horta. Agunes de les conclusions d’aquesta reunió van ser:

- La necessitat de la centralitat de Cerdanyola obliga a plantejar el túnel d’Horta com un element imprescindible per la ciutat. La seva construcció col·loca Cerdanyola a 5 minuts de la línea 5 del metro de Barcelona i permet connectar la zona nord de Barcelona, la Vall d’ Hebron i la ronda de Dalt amb Cerdanyola.

- La reserva actual del túnel d’Horta, al seu pas per Cerdanyola, trenca la continuïtat amb la trama urbana i el Centre Direccional i impossibilita també el lligam cap a la Universitat. Per afavorir aquesta relació entre el nucli urbà i el futur nou barri Bioclimàtic del centre Direccional i la Universitat, és necessari modificar la reserva prevista del túnel. Criteri de relació i sostenibilitat que l’Associació considera imprescindible per pensar el urbanisme del segle XXI en contra de l’ urbanisme de “zoning” obsolet de la proposta actual.

- S’ha analitzat la proposta de Joan Ramon de Clasca, enginyers de camins, canals i ports. La proposta planteja un túnel mixt de menys de 5 Km. El túnel ha de connectar Cerdanyola amb Horta sense afectar en superfície al parc de Collserola. Aquest túnel de 15 m de diàmetre tindria una part superior per vehicles, pensat més com una carretera que no com una autovia i la part inferior de la secció com túnel ferroviari. El plantejament es basa en la doble connexió de carretera de baixa intensitat i metro-lleuger amb parades a la UAB i Cerdanyola, amb connexió amb les línies de Metro de Barcelona. Un peatge tou al final del traçat viari permetria finançar el túnel per a vehicles i ferroviari.

- El traçat previst a la reserva es mantindria nomes per la línea ferroviària. Es provocaria una parada a la plaça d’Europa, per donar servei a Cerdanyola, amb la possibilitat d’un eix transversal fins el centre de la ciutat i es prolongaria el traçat fins el futur nou barri Bioclimàtic i fins la Universitat mitjançant una gran plataforma sobre l’AP-7 creant l’avinguda de la Universitat, com a continuació de avinguda Serraparera.

- Cal aprofitar aquesta infraestructura per construir definitivament la necessària connexió entre Cerdanyola i la Universitat. Per aconseguir-ho és necessari desafectar, per al traçat viari, l’espai entre l’autopista i la ronda de Serraparera, possibilitant així la continuïtat de la trama urbana i la connexió amb el centre de la ciutat amb un recorregut vinculat a l’eix del riu Sec.

- Coincideix tothom amb que desviar el traçat viari cap a el parc Alba per connectar a l’autopista AP-7 a l’alçada del nou pont, suposa un impacte i esforç molt menor que el previst en la reserva existents.

- Cerdanyola no es pot permetre renunciar a la centralitat que li dona la seva posició, al fet de
tindre el Parc Tecnològic, el Parc Alba, el Sincrotró i la Universitat Autònoma on hi ha prop de
54000 estudiants i quasi 6000 persones treballant, que majoritàriament s’ hi traslladen diàriament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario